Cases

CASE | SNAPPEN MET WERKEN BIJ ALBERT HEIJN (PILOT)-0

CASE | SNAPPEN MET WERKEN BIJ ALBERT HEIJN (PILOT)

Dat Snapchat springlevend is, bewijst de Snapchat pilot die wij voor Werken bij Albert Heijn bedachten en uitvoerden. Het snaptalent van vakkenvullers werd ingezet met als doel het verhogen van de medewerkersbetrokkenheid.

Zes winkels waren ieder een week lang baas van het Werken bij Albert Heijn Snapchat account. Zij kregen de opdracht verspreid over de week de snapchallenge uit te voeren en daarnaast een kijkje achter de schermen te geven.

 

Snapchallenges

Wie weet er beter wat de doelgroep wil zien, dan de doelgroep zelf? Precies. Het voelde daarom logisch om Albert Heijn medewerkers een podium te geven en zelf content te laten maken. Door middel van account take overs!

Met een oproep op Facebook werden medewerkers opgeroepen om zich met hun team op te geven. Daar kwamen bijna 500 enthousiaste reacties op en een hoop aanmeldingen, vanuit heel Nederland.

 

Het resultaat

Deelnemende winkels hebben het Snapchat account met veel succes overgenomen. De winkels blijken vol creatieve ideeën te zitten, krijgen enthousiaste reacties van collega’s en één van de winkels ontvangt een record aantal sollicitaties in de week van de take over. Het aantal volgers van het Snapchat account groeit gestaag; aan het eind van de pilot hebben we de 1.200 aangetikt. Allemaal met minimale promotie.

Durf jij met jouw team een week lang de baas te zijn van het Werken bij AH Snapchat account en een snapchallenge uit te…

Geplaatst door Werken bij Albert Heijn op woensdag 12 april 2017

 

En nu… verder!

De pilot was zo succesvol, dat we er gelijk een vervolg aan gaven. Vanaf september vinden er weer om de week account take overs plaats. Wil je dat niet missen? Volg dan Werken bij Albert Heijn!

 

@werkenbijah

  • Datum: 1 June 2017
  • Categorie : Campagne, Community Management, Content, Snapchat
  • Klant: Albert Heijn Employer Branding & Employee Engagement
  • Link: http://www.werk.ah.nl