Cases

CASE | Siemens #artSmellery campagne – de geur van kunst-0

CASE | Siemens #artSmellery campagne – de geur van kunst

Stel je voor… je ziet alleen een wit doek, maar je ruikt wel van alles. Welk schilderij zie je voor je, als je afgaat op de geur? De #artSmellery was een bijzondere samenwerking tussen Siemens Home en het Stedelijk Museum Amsterdam: een campagne waarin kunst, geur en een wasmachine samenkwamen!

Onze uitdaging: ‘Hoe breng je een campagne online tot leven waarin ‘geur’ en ‘innovatie’, maar vooral ‘beleving’ centraal staan?’ Er werden influencers ingeschakeld om de geurkunst te introduceren. Wij maakten in de loop van de campagne een campagnevideo, zes video’s met geurkunstenaar Jorg Hempenius, drie video’s waarin Bart Rutten (voormalig Hoofd Collecties van het Stedelijk Museum Amsterdam), Gertjan Sturm (BSH Huishoudapparaten B.V.) en Jorg Hempenius (geurkunstenaar) hun kijk geven op de #artSmellery.

Eén van de kanalen waar we de #artSmellery groots en vooruitstrevend aankondigden, was Instagram. Dit hebben we gedaan door middel van een unieke mozaïek-post: een vlak van 12 losse Instagram-video’s die samen weer één geheel vormen.

SOCIAL.INC | CASE | INSTAGRAM | Siemens #artSmellery – de geur van kunst

#artSmellery Instagram Multipost
SOCIAL.INC | CASE | INSTAGRAM | MULTIPOST | Siemens #artSmellery – de geur van kunst

 

 

Heb je het al gehoord? Bij de artSmellery in het Stedelijk Museum valt niets te zien. Maar wel te ruiken! Aan welk schilderij zou jij weleens willen ruiken?

Geplaatst door Siemens Home op dinsdag 25 april 2017