Cases

CASE | Instagram Bonus Stories-0

CASE | Instagram Bonus Stories

Hoe breng je de ietwat functionele en commerciële Albert Heijn Bonus-folder op een geslaagde manier naar Instagram? De gemiddelde millennial en Gen-Z’er zit niet te springen om een papieren foldertje dat wekelijks op de mat ploft. Om de Bonus-aanbiedingen toch bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen, brachten we wekelijks een Bonus-product tot leven in Instagram Stories.

We werkten 32 weken achter elkaar een nieuwe Insta Bonus Story uit. Soms was het een woordgrapje over een pitloze druif – waarmee we overigens een nominatie voor The Best Social Awards in de wacht sleepten – , dan weer interactief, en konden de Albert Heijn volgers een geit in een hok sliden, popcorn poppen, een wilde perzik vangen, wc-rollen gooien of een makreel moppen laten tappen, maar altijd met een knipoog.

De Instabonus Stories bereikten gemiddeld 12K Instagrammers, hadden een uitkijkpercentage van 63% zonder sponsoring en konden altijd op veel 😂 reacties rekenen.

   

   

  • Datum: 1 februari 2019
  • Categorie : Community Management, Content marketing, Instagram, Redactie
  • Klant: Albert Heijn
  • Link: https://www.ah.nl/