Blog

#WINNING: The Best Social Award ‘Beste Account’-0
14 juni 2019

#WINNING: The Best Social Award ‘Beste Account’

Woensdag werden The Best Social Awards uitgereikt in de ‘business’ categorieën. Samen met Albert Heijn mochten wij de award voor ‘Beste Account’ in ontvangst nemen voor het Instagram account ‘Werken bij Albert Heijn’. Heel tof!

De uitdaging

Albert Heijn, wie is er niet groot mee geworden? Veel tieners verdienen hun eerste geld als vakkenvuller of achter de kassa. Om deze parttimers zo lang mogelijk aan de winkel te binden moet Albert Heijn alles uit de kast halen. Daarbij hebben zij onze hulp ingeschakeld.

Het inzicht

Albert Heijn is meestal lekker in de buurt. En je verdient er een prima salaris voor niet al te zwaar werk. Maar na rondvraag onder het winkelpersoneel bleek de lol op de werkvloer de grootste reden om je bed uit te komen. Tussen de schappen en in het magazijn, daar maak je nieuwe vrienden. En er gebeurt genoeg om vast te leggen op de socials!

De aanpak

    Drie kernelementen uit onze redactieformule:

  • FORMATS: Set aan terugkerende formats, die we continue updaten aan de hand van de laatste Instagram features, opkomende trends en inside jokes. #hutsAHniffo!
  • COMMUNITY BUILDING: Organische content, 90% user generated uit de winkel. Deze input boosten we met challenges en terugkerende thema’s. We zaten bovenop de reacties en haalden hier weer nieuwe ideeën uit voor formats en content.
  • REDACTIERAAD: Redactieraad van vakkenvullers, voor een dubbel-check of onze memes, inhakers, challenges en de copy wel spot on zijn bij het jonge publiek. De redactieraad spraken we in een besloten Facebook groep. Ook zagen we elkaar regelmatig op het Ahold hoofdkantoor in Zaandam.

Content

Inhakers

GIF stickers

Appie Dilemma’s

Mag ik wat vragen?

Liefde in de Bonus

Memes en challenges


De resultaten

  • ‘Werken bij Albert Heijn’ wordt massaal gevolgd door de doelgroep: 13.500 followers
  • Het account groeit razendsnel: 61% groei in Q1 2019
  • Het publiek doet lekker mee: een IPM van 139,40 is bizar hoog
    Ter vergelijking: IPM Jumbo Werkt: 70,48, IPM IPM McDonald’s Nederland 32,82, IPM Rumag, 14,60
  • In Q1 2019 behaalden we 3.1 miljoen impressies en 1,1 miljoen bereik. Niet verkeerd wanneer slechts 10% van de content gesponsord wordt met een paar tientjes.

Lees ook dit artikel van The Best Social over onze winnende case:

 

DIT IS WAAROM ALBERT HEIJN ‘THE BEST SOCIAL AWARD’ VOOR BESTE ACCOUNT WON

Doorpraten over Employer Branding en Employee Engagement? Kom eens bij ons op koffie op het Kraanspoor! Of bekijk meer cases.


Update // 18 juni 2019: We kregen een belletje van de Beste Social Media. Foutje. AH is niet eerste, maar tweede

via GIPHY

Hoe dan ook, we zijn knetter trots op deze case. En voor ons zijn de helden achter de kassa, de schappen en het magazijn nog steeds de echte winnaars.

0
Sanne Heerink

strategy director