Blog

27 februari 2012

Spreken is goud: de toepassingen van social media monitoring

Door onze activiteiten op Facebook, Twitter, en andere social media platformen creëren we een gigantische hoeveelheid aan conversatie data. De uitdaging, maar ook het goud ligt in het verzamelen, interpreteren en duiden van deze gigantische schat aan conversatie data die elke minuut groter groeit. Want welke informatie is relevant en welke niet? Met de huidige ontwikkelingen in techniek en tools is het een kwestie van het scheppen van de juiste cultuur en het inzetten van de juiste mensen. Wie in staat is om de juiste vragen te stellen aan deze data, zal de meeste waarde voor klanten kunnen creëren. Social media monitoring, ‘luisteren naar online conversaties’ wordt daarom door organisaties steeds vaker ingezet om inzicht te krijgen in hoeveel er online gezegd wordt, waar wanneer en door wie. Spreken is dus toch goud, mits je goed kunt luisteren. In onderstaand overzicht geven we een overzicht van verschillende toepassingen van social media monitoring:

Op dinsdag 6 maart organiseert Social Inc. het seminar ‘#fail en andere kansen voor je online reputatie’. Het seminar gaat over de kansen die sociale media kunnen bieden voor je online reputatie. #fail2012

0
Jolante van Hemert

sr. data analyst



0 Reacties


Laat een reactie achter.

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle verplichte velden zijn gemarkeerd met *