Blog

31 mei 2013

#SocialStories Twitter

We kijken trots terug op de vierde editie van ons klant en relatie event Social Stories aan ‘t IJ. Centraal stond Twitter, met verhalen van Twitter zelf (General Manager UK Tony Wang), ABN AMRO en de Belastingdienst. Check ook het interview van Sonja Loth met Tony Wang

.

Twitter UK

Tony Wang, general manager van Twitter UK en Benjamin Ampen (Sales lead Europa) trapten #socialstories af met hun presentatie ‘Twitter according to Twitter’. Maar eerst werden we voorgesteld aan de allereerste Nederlandse medewerker van Twitter; Margarida van Wijk. waarna Tony uitlegt waarom Twitter in Nederland een kantoor opent. ‘Nederland loopt voor op andere landen als het gaat om technologie en digitale ontwikkelingen’.

VIMEO TOEVOEGEN

Tony Wang verwoordt de impact die Twitter heeft treffend:

“In the past technology empowered some people, and hurt everybody else. Now technology empowers people in creative ways never seen before. Digital brings the townssquare back to the people.”
“Twitter is the shortest distance between you and what interests you”.

Het draait allemaal om real-time en right-time, bij uitstek de kracht van Twitter. Dat zag je bij de aardbeving in Japan, bij ander groot en breaking nieuws, bij sportevenementen en TV uitzendingen. De groei van Twitter is fenomenaal geweest, momenteel worden er meer dan 1 miljard tweets gestuurd in minder dan 3 dagen.

Tony laat zien dat Twitter ook zeer relevant kan zijn voor adverteerders aan de hand van recent onderzoek door Nielsen.

Wat vooral indruk maakt op de aanwezigen is het aantal nieuwe features die Twitter momenteel uitrolt. Zoals de mogelijkheid om een call2action butten mee te sturen in een tweet, (Lead Generation Cards) . Het grote voordeel voor adverteerders is dat er op ‘no cure, no pay’ basis wordt afgerekend. Alleen betalen bij daadwerkelijke actie op de advertentie. De exposure van de berichten krijg je er gratis bij.

ABN AMRO – Menno van Leeuwen

Menno van Leeuwen is sector banker van ABN AMRO op het gebied van TMT (Technology, media en telecom).

VIMEO TOEVOEGEN

Als sector banker is Menno 50 procent van zijn tijd bezig met marketing en het verspreiden van de visie, de overige tijd besteed hij aan het sparren met klanten. Menno heeft een uitgebreid netwerk van ondernemers, investeerders en andere belanghebbenden in de TMT sector. Hij adviseert over sectortrends, financiering, aantrekken van groeikapitaal, innovatie- en groeistrategie, fusies en overnames. Informatie over trends en onderzoeken op dit gebied vind je hier: www.abnamro.nl/technologie

TMT groeit nog wel in de huidige economische recessie maar het is miniem. Massa = kassa, maar die massa moet nog wel bereikt worden voor het merendeel van de media sector. Veel startups krijgen nu aandacht en hebben innovatieve businessmodellen. Voorlopig hebben gevestigde organisaties nog vooral moeite met deze transitie en kampen daarbij met flink krimpende budgetten. Met startup accelerators kunnen de startups en de grote bedrijven wederzijds van elkaar profiteren. Voor grote corporates om innovatie in huis te halen, voor startups om kapitaal en resources in te zetten.

Presentatie Menno van Leeuwen:

Twitter zet waardeketens op hun kop en dus staan we nu pas eigenlijk aan het begin van een zeer grote verandering!

Belastingdienst (Wilma Kaptein en Jeroen Ham)

“Als het mis is gegaan grijpen we in en krijg je de bekende blauwe enveloppen.” Het zou beter zijn als de Belastingdienst vooraf ondernemers helder instrueert wat zij zelf kunnen doen. Dit probeert de Belastingdienst nu te doen via de inzet van social media:

VIMEO TOEVOEGEN

Presentatie Wilma Kaptein en Jeroen Ham:

Als ondernemer wil je bezig zijn met ondernemen. Je bedrijf financieren, klanten aantrekken, het netwerk vergroten. Bezig zijn met belastingzaken staat niet direct hoog op de prioriteitenlijst terwijl juist de verplichte administratie een bedrijf overzicht en inzicht geeft en een bedrijf verder helpt. Rondom belastingzaken is er met de inzet van social media focus gelegd op startende ondernemers zodat die vanaf de start hun administratie en aangiftes goed doen. Dit doen zij ondermeer met @BDstarters, op belastingdienst.nl/starters zijn alle initiatieven op social media te zien.

Het team werkt in shifts van 2 personen op verschillende social media kanalen en communities

Slotsom

27 mei was een mooie dag. Twitter streeft meer en meer naar right-time naast real-time, geeft iedereen de zeepkist om op te staan. We kunnen nog veel verwachten van het bedrijf wat de wereld veroverde met behulp van slechts 140 tekens.

(Bonus: De Storify van de middag)

0


0 Reacties


Laat een reactie achter.

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle verplichte velden zijn gemarkeerd met *