Blog

SOCIAL.INC zoekt per direct een redacteur met social media skills-0
5 oktober 2018

SOCIAL.INC zoekt per direct een redacteur met social media skills

Iemand die de stem wordt van een groot aantal prachtige merken, vanaf een schitterende plek in Amsterdam Noord.

 

Wie zijn wij

SOCIAL.INC is het enige content- en social media bureau met zes sterren in de Emerce100. Wij werken nauw samen met merken en organisaties die geloven in de kracht van hun eigen kanalen. Met een heldere ‘social purpose’ (maatschappelijke rol) als vertrekpunt, ontwikkelen wij langetermijnstrategieën, creatieve content formats en campagnes. Video, data en diepgaande kennis van klantcommunities spelen daarbij een belangrijke rol. Wij vinden het belangrijk dat ons team een afspiegeling is van de maatschappij, omdat we geloven dat dit bijdraagt aan creatiever en impactvoller werk.

SOCIAL.INC bestaat sinds 2009 en werkt voor klanten zoals ABN AMRO, Albert Heijn, BSH (Bosch, Siemens, Neff), D66, Enexis, ANWB, Maxi-Cosi, Rituals, Caiway en VodafoneZiggo.

 

Wie ben jij

Je werkt op enkele grotere klanten en zorgt dat hun verhaal op diverse online kanalen verteld wordt. Hiervoor haal je proactief input op bij de klant, tijdens redactiemeetings op klantlocatie. Daarnaast kijk je met een open blik naar de wereld om je heen en verdiep je je in het speelveld van de klant. De input neem je mee naar het team en samen met hen maak je hier ijzersterke online content van. Of dat nu een blog is, een Instagram Story of social media copy; jij weet welke content het beste past bij het verhaal. Je speelt een grote rol in het maken van die content, en sowieso schrijf je (bijna) alles zelf.

 

Je dagelijkse activiteiten omvatten onder meer:

  • Opstellen en beheren van de contentkalender;
  • Doorvertalen van campagnes naar social content;
  • Adviseren van jouw SOCIAL.INC collega’s en van je team(s) bij klanten op goede online content en storytelling;
  • Schrijven van blogposts;
  • Schrijven van short copy, vooral voor social media;
  • Meedenken over geschikte advertising.

 

Meestal werk je vanuit ons kantoor in Amsterdam-Noord, maar ook regelmatig vanuit de kantoren van onze opdrachtgevers of op locatie tijdens events. Dat vraagt een flexibele, open houding. Ook je werktijden en -dagen zijn flexibel. Meestal tijdens kantoortijden, soms ’s avonds en in het weekend. Vanzelfsprekend passen wij daar dan de rest van jouw week op aan.

 

Profiel

  • HBO/ Universitair werk- & denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar journalistieke/ redactionele ervaring;
  • Je hebt een vlotte pen en draait je hand niet om voor zowel long als short copy;
  • Je snapt social media en weet uit ervaring welke content op welk social kanaal het beste tot zijn recht komt;
  • Je bent op de hoogte van de laatste digitale en social innovaties en schroomt niet er zelf mee te experimenteren;
  • Je hebt affiniteit met onderwerpen als de energietransitie en duurzaamheid is een pre;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs.

 

We bieden een dienstverband voor 32 – 40 uur. Totdat we deze persoon gevonden hebben kan deze vacature ook tijdelijk (per direct tot einde jaar) interim vervuld worden.

 

Wat bieden wij

  • Een baan voor 32 tot 40 uur per week;
  • Een marktconform salaris;
  • Werken in een multidisciplinair team waarin creativiteit, strategie en media samenkomen;
  • Klanten die geloven in de waarde van content;
  • Een kantoor met een schitterend uitzicht over de haven van Amsterdam;
  • Echt goede koffie (of thee), een geweldige lunch en vrijmibo’s;
  • Collega’s die even gedreven en betrokken zijn als jij.

 

Solliciteren?

Stuur je cv + motivatie en een link naar je portfolio naar Nicoline: nicoline@socialinc.nl

0
Nicoline Alting Siberg-Klein

manager operations