Blog

SOCIAL.INC zoekt jr. campagne planner (fulltime)-0
19 december 2018

SOCIAL.INC zoekt jr. campagne planner (fulltime)

Locatie: Amsterdam, NDSM-werf
Startdatum: april-mei 2019

WIE ZIJN WIJ

SOCIAL.INC is hét bureau voor branded content en social media. Wij werken voor merken en organisaties die iets willen betekenen in het leven van mensen. In 2018 en 2017 waren wij het #1 bureau voor content en social in de Emerce 100.

Ons team van strategen, redacteuren, creatieven en mediaspecialisten zit bovenop data, community’s en trends. Daarop baseren wij de verhalen, formats en concepten voor klanten. Dat zijn onder andere ABN AMRO, Albert Heijn, ANWB, BSH (Bosch, Siemens, Neff), D66, hollandsnieuwe, Maxi-Cosi, Praxis, Rituals en VodafoneZiggo.

SOCIAL.INC wil als team een afspiegeling zijn van de maatschappij. We geloven dat dat bijdraagt aan creatiever en impactvoller werk.

WAT GA JE DOEN

Als Jr. Campagne Planner leer je in ongeveer twee jaar tijd alle ‘ins en outs’ van social media content, campagnes en advertising.
Je haalt elke dag het maximale uit onze content en campagnes. Hierbij werk je nauw samen met onze strategen, redacteuren en creatieven. Samen met hen maak je contentkalenders en mediaplannen. En dan kom jij in actie!

Desk Working GIF by WeWork - Find & Share on GIPHY

Je publiceert de content, maakt de advertenties aan en zit bovenop de resultaten. Op basis van data krijg je steeds meer inzicht in wat wel en niet goed werkt. Je draait aan de knoppen: optimaliseert copy, beelden en doelgroepen om tot het beste resultaat te komen.

De impact van wat we doen deel je met je collega’s en met onze klanten. Jouw input is essentieel voor de keuzes die gemaakt worden en de resultaten die we behalen.
Daarnaast ben je voor een aantal klanten verantwoordelijk voor community management; dialoog op de social kanalen en/of binnen een community.

Jouw belangrijkste taken:

  1. Campagne planning: Het plannen en publiceren van content en campagnes. Het instellen van ads, meten van resultaat en optimaliseren van content en campagnes.
  2. Rapportages: Het maken van rapportages en presentaties waarin je collega’s en klanten laat zien wat de impact is van de content en de campagnes die we maken.
  3. Community management: Het starten van gesprekken en reageren op berichten van fans, volgers en community leden (vragen en klachten worden afgehandeld door webcare teams).

Daarnaast:

  • Ondersteun je collega’s van Strategie en Creatie met research. Jij helpt mee de inzichten te verzamelen waarmee we tot de beste ideeën komen.
  • Brainstorm je met de redacteuren over onderwerpen, formats en kanalen voor de contentkalender. Ook denk je mee over het mediaplan.
  • Spar je met collega’s over beeld, copy, specificaties voor video’s en samenwerking met influencers en creators. Doordat jij bovenop de resultaten en de community’s zit, weet jij namelijk precies wat goed werkt.
  • Schrijf je af en toe zelf copy voor social posts.

Begeleiding

Als Junior Campagne Planner ben je onderdeel van Team Strategie. Dit zijn onze merk- en content strategen, data geeks en campagne planners. Je wordt begeleid door een collega strateeg. Samen maak je een groeiplan en stel je elk kwartaal doelen: wat ga je bijdragen, wat ga je leren en waar wil je jezelf in ontwikkelen?
Nadat je ervaring opgedaan hebt als Jr. Campagneplanner kun je binnen SOCIAL.INC doorgroeien en veel kanten op.

WIE BEN JIJ

Waarschijnlijk ben je net afgestudeerd of net aan het werk. Je bent nieuwsgierig en hebt alle social mediakanalen weleens geprobeerd. Over merken, storytelling en reclame heb je een mening. Maar, het meest enthousiast word je van elke dag beter resultaat boeken. Uitingen en campagnes slimmer maken, ideeën bedenken en die kunnen uittesten. Daarom kick je op data en handige tools en de nieuwste technologie.      

Busy Animation GIF by joelplosz - Find & Share on GIPHY

 

Je bent ambitieus en neemt initiatief. En zoekt een bedrijf waar je uitgedaagd wordt en verantwoordelijkheid krijgt. Een plek waar je een onmisbare bijdrage levert aan het resultaat. En waar je samenwerkt met mensen die creatief, betekenisvol en impactvol werk willen maken. Specialisten en vakidioten waar je van kunt leren.    

Je bent niet vies van hard werken binnen de bureauwereld. En schuift op vrijdagmiddag aan bij onze ‘community table’ waar we samen de week afsluiten met een drankje.    

Verder heb je:

  • 0 – 3 jaar werkervaring
  • HBO/WO werk en denkniveau
  • liefde voor cijfers en oog voor detail
  • veel tijd doorgebracht op social kanalen als Instagram, YouTube, Facebook, Snapchat, LinkedIn en Twitter
  • basisvaardigheden Powerpoint/Keynote en Excel

Ervaring met social media marketing en social advertising is geen vereiste, maar een pre. Net als copywriting skills.   

WAT BIEDEN WIJ

  • Een baan voor 40 uur per week;
  • Een prima salaris;
  • Werken in een multidisciplinair team waarin creativiteit, strategie en media samenkomen;
  • Een werkplek bij een middelgroot, onafhankelijk bureau, waar ondernemerschap wordt gestimuleerd;
  • Een concreet groeipad, met veel kansen en begeleiding om je te ontwikkelen;
  • Een kantoor met een schitterend uitzicht over de haven van Amsterdam;
  • Echt goede koffie (of thee) en een geweldige lunch;
  • Vrijmibo’s, PJ to Work Day, een jaarlijks weekendje weg en feestjes;
  • Collega’s die even gedreven en betrokken zijn als jij.

SOLLICITEER!

Mail je CV met motivatie naar Sanne Heerink: sanne@socialinc.nl.
We kijken ernaar uit om kennis te maken!

0
Sanne Heerink

strategy director