Blog

Panklare Instagram content 🍳-0
31 januari 2018

Panklare Instagram content 🍳

Drie hoera’tjes voor de fans! Ambassadeurs van producten en merken maken panklare content, die je zó naar jouw eigen kanalen kunt doorzetten. Mijn lievelingsplatform, Instagram, is daar uitermate geschikt voor. Ik heb een aantal voorbeelden voor je op een rijtje gezet en vertel je hoe je panklare content voor jouw merk genereert.

Dat merken zoals Forever21, Airbnb en GoPro een Instagram game hebben van hier tot Tokyo, weet je inmiddels vast wel. De tijdlijnen van alle drie de merken staan vol met content van hun fans. Want er wordt volop content gedeeld door hun enthousiaste klanten! Forever21, Airbnb en GoPro kiezen daar met zorg de pareltjes uit, en maken heuse ambassadeurs van hun fans. Nu denk je misschien: logisch dat deze merken kunnen kiezen uit toffe fan content. Maar ook minder sexy producten of diensten bedienen zich van dit trucje. Kijk maar mee.

#1 Stiften

Sharpie, de stift van €18,20 per 12 stuks bij Bol.com (ja, dat heb ik even voor jullie gegoogeld) heeft een dusdanige achterban dat ze haar tijdlijn dagelijks kan vullen met dit soort kunstwerken. Móói!

#2 Tenten

“Tenten zijn niet sex…” Stop en kijk de Tentsile tenten tijdlijn (en zeg die drie woorden eens een paar keer snel achter elkaar).

#3 Kantoren

‘Make a life, not just a living’ klinkt toch beter dan ‘wij verhuren kantoren’. Nou, de tijdlijn van We Work ziet er dus ook als dat eerste uit.

Onward and upward! 📈💪 #wework 📸 @koryzhu

A post shared by WeWork (@wework) on

Puddle jump photobomb 🌊🏃‍♀️➰ 📸 by @drewcolins #wework

A post shared by WeWork (@wework) on

Happy hour! 🐶 #dogsofwework 📸 @peypeytoyaussie

A post shared by WeWork (@wework) on

#4 Pakketjes bezorgen

Naast het geniale logo (het pijltje tussen de ‘e’ en de ‘x’ <3) heeft FedEx ook een tijdlijn die je jaloerse gevoelens bezorgt. (See what I did there?)

🌈’s give us all the #MondayMotivation we need. 📸 @airlineglobal

A post shared by FedEx (@fedex) on

Crossing over into #autumn on this #FirstDayOfFall 🍁 Image: @wollknaul

A post shared by FedEx (@fedex) on

#5 Software

Tja, als Adobe heb je natuurlijk eigenlijk een eigen leger designers tot je beschikking, die jóú betalen in plaats van andersom.

Eyes on the horizon. 📷: @littlecoal

A post shared by Adobe (@adobe) on

Take your imagination outside the box. 🎨: @yoimdan

A post shared by Adobe (@adobe) on

#6 Beveiligingscamera’s

Want een (Nest) beveiligingscamera is eigenlijk net zo fotogeniek als een Starbucks koffie én documenteert zelf ook nog.

Dynamic duo. #Nestinthewild 📷 @emwng

A post shared by nest (@nest) on

Kom maar op met je content

Nu wil je natuurlijk meteen zelf aan de slag! Hier wat tips, zodat ook jij een leger aan content creërende Instagrammers mobiliseert voor jouw merk:

  1. Prikkel de fantasie, zoals WeWork voorbij kantoorhuur gaat en Adobe zijn gebruikers uitdaagt. Kijk breder dan puur jouw dienst of product en verplaats je in het leven van jouw (potentiële) klant;
  2. Maak er een wedstrijd van. Tentsile geeft bijvoorbeeld soms één van z’n gewilde exemplaren weg aan Instagrammers die hun foto ‘inzenden’ onder een bepaalde hashtag;
  3. Werk thematisch. Creativiteit troef, maar soms heeft dat een kader nodig – bijvoorbeeld zoals Adobe zijn volgers nu oproept minimalistische kunstwerken te maken;
  4. Claim een hashtag die bij jouw aanpak past en prikkelt – zet die in je bio en voeg ‘m toe aan je posts;
  5. Engage! Zorg voor top notch community management en reageer, like en DM alsof je leven ervan afhangt;
  6. Cureer zorgvuldig;
  7. Voeg een vleugje humor toe. Als zelfs een bedrijf dat beveiligingscamera’s maakt het kan, kan jij het ook.

En wil je nou iemand die dit allemaal voor jou regelt? Bel ons dan even!

Oh, wil je ook een Instagram pannenkoek maken? Dat kan:

Janneke Essen

community manager

0