Blog

Onze snapchallenge voor Albert heijn-0
15 september 2017

Onze snapchallenge voor Albert heijn

Dat Snapchat springlevend is, bewijst de Snapchat pilot die wij voor Werken bij Albert Heijn deden. Het snaptalent van vakkenvullers werd ingezet met als doel het verhogen van de medewerkersbetrokkenheid. Lees hier hoe we dat deden.

Inmiddels zijn we al zo’n 2 jaar bezig om door middel van social media de betrokkenheid onder jonge parttimers van Albert Heijn (voornamelijk vakkenvullers en caissières, van 15 tot 25 jaar oud) te vergroten.

Het begon allemaal met het uitbouwen en optimaliseren van de Facebookpagina van Werken bij Albert Heijn. Vervolgens gingen we aan de slag met Instagram.

Snapchat kon natuurlijk niet achterblijven! Snapchat is jong, net zoals de vakkenvullers en caissières van Albert Heijn. Ons was dus al snel duidelijk dat er kansen lagen.

Snapchallenges

Wie weet er beter wat de doelgroep wil zien, dan de doelgroep zelf? Precies. Het voelde daarom logisch om Albert Heijn medewerkers een podium te geven en zelf content te laten maken. Door middel van account take overs!

Met een oproep op Facebook werden medewerkers opgeroepen om zich met hun team op te geven. Daar kwamen bijna 500 enthousiaste reacties op en een hoop aanmeldingen, vanuit heel Nederland.

Durf jij met jouw team een week lang de baas te zijn van het Werken bij AH Snapchat account en een snapchallenge uit te…

Geplaatst door Werken bij Albert Heijn op woensdag 12 april 2017

 

Uit alle aanmeldingen werden zes winkels geselecteerd. Deze winkels ontvingen een Snapchat toolkit met daarin tips en tricks en een snapchallenge; een aan Werken bij Albert Heijn gelieerde opdracht.

Steeds voordat een account take over van start ging werd die take over door middel van een post aangekondigd, zoals hieronder:

Deze week neemt Albert Heijn, Floriande uit Hoofddorp het Snapchat account van Werken bij Albert Heijn over! Daan en zijn team voeren een challenge uit en maken hier snaps van. Volg jij @werkenbijah al?

Geplaatst door Werken bij Albert Heijn op maandag 15 mei 2017

Het resultaat

In drie maanden tijd vonden er zes account take overs plaats, uitgevoerd door zes verschillende winkels. Zij kregen de opdracht om de snapchallenge verspreid over de week uit te voeren en daarnaast een kijkje achter de schermen te geven.

Deelnemende winkels hebben het Snapchat account met veel succes overgenomen. De winkels blijken vol creatieve ideeën te zitten. In de geplaatste snaps is het teamgevoel en fun op de werkvloer duidelijk terug te zien.

Winkels krijgen enthousiaste reacties op hun account take overs, zowel op Snapchat als daarbuiten. Eén van de winkels ontvangt een record aantal sollicitaties in de week van de take over!

Tijdens de pilot blijven de aanmeldingen van winkels binnenstromen en het aantal volgers van het Snapchat account groeit gestaag; aan het eind van de pilot hebben we de 1.200 aangetikt. Allemaal met minimale promotie.

Rene Herremans, senior manager Employer Branding en Employee Engagement bij Albert Heijn: “Voor Albert Heijn is het succes van deze pilot weer een bewijs dat niemand beter kan laten zien waarom werken bij Albert Heijn zo leuk is dan onze medewerkers. Geloofwaardig en relevant, omdat het uit henzelf komt. Snapchat is daarmee niet alleen een kanaal waarmee we de betrokkenheid en het enthousiasme van werken bij Albert Heijn bevorderen, maar met Snapchat voegen we ook weer een podium toe, waar medewerkers hun ambassadeurschap kunnen laten zien.”

En nu… verder!

De pilot was zo succesvol, dat we er gelijk een vervolg aan geven. Vanaf deze week vinden er weer om de week account take overs plaats. Wil je dat niet missen? Volg dan Werken bij Albert Heijn!

AH Werken Bij Snapcode

0
Melissa Sluyter

redacteur