Blog

Nieuwe aanwinst: Nneka Davelaar-0
27 september 2019

Nieuwe aanwinst: Nneka Davelaar

Met trots presenteren wij u onze nieuwe Sr Campaign & Data Specialist… Nneka! Weten wat Nneka naar SOCIAL.INC brengt en wat zij voor ons in petto heeft? Lees dan de Q&A hieronder.

Wie ben je, hoe oud ben je en waar kom je vandaan?

‘Ik ben Nneka, 36 jaar oud, geboren in Nederland maar opgegroeid op het mooie eiland Curaçao. Op mijn 19de ben ik naar Nederland terug verhuisd, en na een groot avontuur in verschillende steden (Enschede, Leiden en Rotterdam), geniet ik inmiddels al drie jaar van een fijn leventje in het bruisende Amsterdam.’

Wat deed je voor je Social.Inc kwam versterken?

‘Inmiddels zit ik al bijna 9 jaar in het mediavak. Voor SOCIAL.INC heb ik 6 jaar bij een groot mediabureau in Amsterdam gewerkt op het gebied van CRM (data) en Social advertising. Daar heb ik “dedicated” op het account van een van de grootste FMCG adverteerders in Nederland gezeten, en heb ik een bijdrage kunnen leveren aan heel veel mooie campagnes voor leuke merken.’

Wie is nu al je favoriete collega en waarom?

‘Nou, op dit moment staat iedereen op mijn nummer één, hoor.’

Wat is je favoriete social platform?

‘Ik heb zelf een grote passie voor fotografie en reizen. En dan kom je snel op een platform zoals Instagram terecht. Daar laat ik mezelf dagelijks inspireren door mooie beelden van landen, mensen, kunst en cultuur.’

Wie is je favoriete influencer?

‘Ik heb geen favoriete influencer, maar ben sinds enkele maanden heel erg onder de indruk en fan van de jongens van de Yes Theory. Een inspirerend YouTube kanaal, en daarnaast zijn ze ook actief op Instagram. Ze staan voor het samenbrengen en inspireren van mensen. Om vaker uit je comfortzone te treden om het beste uit jezelf, elkaar en de wereld te halen. Zeg vaker ‘ja’ tegen dingen waar je in eerste instantie bang voor bent! Dit sluit volledig aan op hoe ik nu in het leven sta. Om hun dan ook direct te quoten: “Life can be as fulfilling and authentic as you wish so long as you’re willing to seek discomfort”.’

Wat is je guilty pleasure account?

‘Zelfs ik kijk heel af en toe met heel veel tegenzin (wink wink) op een celebrity nieuws account.’

Welke Spotify playlist is jouw favoriet tijdens het werken?

‘Met een goede alternatieve R&B en Hip Hop lijst werk ik met plezier de hele dag door.’

Waarom heb je voor Social.Inc gekozen?

‘Als je maar 2 minuten vanaf je huis naar kantoor hoeft te reizen, is de keuze snel gemaakt, toch? Haha nee, vanaf dag één wist ik dat ik kwam werken voor een bedrijf waar betrokkenheid centraal staat. Iets waar ik enorm veel waarde aan hecht. Die betrokkenheid zie ik terug in de samenwerking met mijn collega’s, relatie met onze klanten en ook het werk wat we opleveren.’

Wat is jouw visie op social en content?

‘Data en de learnings die we daaruit kunnen halen kan enorm waardevol zijn om social en content naar een next level te tillen. Vanuit mijn ervaring mag dat vaker samenkomen en minder als twee of drie onafhankelijke componenten gezien worden.’

Wat kunnen merken beter doen om (online) relevant te blijven?

‘Authenticiteit. Blijf, ook als merk, bij wie je bent en probeer dat zoveel mogelijk op een eerlijke manier naar je publiek over te brengen. Je ziet nu vaak dat een purpose gedreven bedrijfsvoering een check the box moetje is geworden voor heel veel merken, en vaak meer kwaad doet door verkeerde keuzes, die tot verkeerde interpretaties bij hun publiek leiden.’

En hoe wil jij daar je steentje aan bijdragen?

‘Door natuurlijk ook in mijn werk dicht bij mezelf te blijven en dat door te vertalen naar mijn samenwerking met de mensen om me heen.’

Welke merken doen het volgens jou super goed?

‘Ik hou van merken die een statement durven te maken. Challenge the norm. Van Nike die durft om relevante maatschappelijke issues te belichten tot Dove, die echte beelden van echte vrouwen durft te gebruiken. Ook deze merken maken af en toe fouten, maar stap één is begrijpen dat we nu eenmaal echt in een wereld vol diversiteit leven.’

Hoe ziet het project van jouw dromen eruit?

‘Hmm, dat laat ik nog op me afkomen!’

Wie of wat is jouw grootste inspiratiebron?

‘Heel cliché, maar de mensen om me heen. Van de groenteboer, tot de buschauffeur, mijn familie, vrienden en collega’s.’

0
Melissa Sluyter

redacteur