Blog

6 jaar SOCIAL.INC, 6 toffe cases-0
24 mei 2019

6 jaar SOCIAL.INC, 6 toffe cases

Na bijna zes jaar SOCIAL.INC is het tijd voor een nieuwe stap: ik ga aan de slag bij De Nederlandsche Bank! Voordat ik ga, blik ik nog een keer terug op de afgelopen jaren. Want één ding is zeker: samen met collega’s heb ik óngelofelijk veel mooie strategieën, content en campagnes gemaakt voor de meest uiteenlopende en fantastische merken.

Een kleine greep uit al het mooie werk van de afgelopen jaren…

2014 ABN AMRO #tennisservice op het WTT

In mijn begintijd bij SOCIAL.INC waren we veel op events om de beleving voor bezoekers met social activitaties nog toffer te maken. Zo brachten we het ABN AMRO World Tennis Tournament dichterbij het publiek. Met #tennisservice konden tennisliefhebbers hun leukste, ontroerendste of gekste tenniswensen indienen.

In korte tijd hebben we maar liefst 150 wensen vervuld, zowel voor als tijdens het toernooi. De wensen varieerden van gesigneerde shirts en meet & greets, een spreekbeurt op school met Krajicek, tot aan een overnachting in het spelershotel en een heuse spelersopkomst in een gevuld stadion. Na afloop van het event kon je mij opvegen. Maar wat was het gaaf! De reacties waren waanzinnig positief.

2015 – Campagne ‘De Techniek achter Nederland’ voor UNETO-VNI, bekroond met Beste Superpromoter Actie

De ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en de technische detailhandel heeft de afgelopen jaren een plekje in mijn hart veroverd. Hoewel techniek de hoofdrol speelt bij het aangaan van maatschappelijke uitdagingen zoals de energietransitie, circulaire economie of vergrijzing, is het behoorlijk onzichtbaar. Met de campagne www.detechniekachternederland.nl hebben we de branche op een aantrekkelijke manier zichtbaar gemaakt. De inzet van social media verkleint de afstand tussen organisaties en de buitenwereld. Communicatie wordt menselijker. Via trainingsprogramma’s mobiliseerden we leden (van monteurs tot managers) om zélf te vertellen over de innovatieve projecten die zij uitvoeren. De campagne is bekroond met de Beste Superpromoter Actie. Tot op de dag van vandaag maken we samen met UNETO-VNI (tegenwoordig Techniek Nederland) toffe content. Houd Instagram maar goed in de gaten want daar staat een hoop moois te gebeuren!

2016 – ABN AMRO Talent Stage op de Uitmarkt met influencer @fetching_tigerss

Als hoofdpartner van de Uitmarkt ondersteunt ABN AMRO via haar sponsorprogramma Partner van de Toekomst verschillende talenten. Samen met de (toen nog) 16-jarige  Annegien Schilling, een jong kunstzinnig talent met een onwijs groot Instagram account, hebben we zoveel mogelijk jonge talenten aangespoord zich aan te melden voor de ABN AMRO Talent Stage. Dit resulteerde zelfs in een heuse expositie van haar werk op Amsterdam Centraal Station!

Tijdens de Uitmarkt verzorgden we de live verslaglegging via Snapchat en nam Annegien het Instagramaccount van ABN AMRO over. Samen zorgden de activiteiten voor fysieke traffic naar het event, media-aandacht, positief sentiment, een forse verhoging in engagement en veel nieuwe volgers.  

2017 – Een reportage over tienerzwangerschappen in Zambia voor Plan Nederland

Samen met actrice en regisseur Sanne Vogel reisde ik af naar het Oosten van Zambia. We ontmoetten meisjes die op zeer jonge leeftijd zwanger raakten, illegale abortus pleegden, te jong moeder werden en/of uitgehuwelijkt waren.

De reis heeft een diepe indruk op mij gemaakt. De verhalen waren heftig en de problematiek complex; van gebrek aan kennis en meisjes die niet durfden te praten over wat ze mee maakten of voelden, tot ongelijkheid tussen jongens en meisjes (mannen en vrouwen). Daardoor was het heel moeilijk om de interviews af te nemen. Want een meisje dat niet gewend is om te spreken, vertelt niet zomaar haar hele verhaal met alle bijbehorende taboes op camera. Ik schreef destijds een blog over deze bijzondere reis en de uitdagende productie. De gehele videoreportage vind je hier.

2018 – Langdurige samenwerking met creator Julia en Bosch

Bosch is een praktisch, duurzaam merk dat ook met content het leven van de consument makkelijker wil maken. Daarom zijn we een langdurige samenwerking gestart met creator Julia. Ze is – net als de Bosch doelgroep – een echt familiemens en gaat door interessante levensfases zoals studeren en op zichzelf wonen. Haar presentatiestijl en interviewstijl vallen dan ook goed bij de Bosch doelgroep. Samen met Julia hebben we verschillende videoseries geproduceerd, waaronder ‘Lekker Makkelijk’; een serie van drie video’s over slim eten én bewaren. Julia is inmiddels een bekend gezicht voor de Bosch doelgroep en de video’s hebben een uitzonderlijk hoog uitkijkpercentage. Keep up the good work, team!

2019 – Nominatie The Best Social Awards voor het Instagram account @werkenbijalbertheijn

Albert Heijn wil vakkenvullers langer aan zich binden. De afgelopen 3,5 jaar heb ik samen met een klein, vast team gewerkt aan een betrokken community. En met succes! Op Instagram spelen we volledig in op de belevingswereld van de bij Albert Heijn werkende tieners. Het draait om toffe collega’s, vriendschappen, fails, actualiteiten en humor op de werkvloer. Om er zeker van te zijn dat we de juiste snaar raken, maken we niet zozeer content voor de doelgroep, maar content mét de doelgroep. Het Instagramkanaal draait inmiddels volledig op user generated content en is genomineerd voor The Best Social Awards. Duimen maar!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Werken bij Albert Heijn (@werkenbijalbertheijn) op

De Huts a niffo-post is genomineerd voor Beste Inhaker.

Zoals ik al zei, het is maar een kleine greep uit al het moois waaraan ik heb mogen bijdragen. Want er waren nog zoveel meer strategieën, rapportages, analyses, redactieformules, mediaplannen, campagnes, trainingen, inspiratiesessies, colleges, evenementen…

Lieve SOCIAL.INC collega’s, bedankt voor al het moois en heel veel succes met al het gaafs wat nog staat te gebeuren. Ik ga jullie, de kerstborrels, de weekendjes weg, PJ to work-days, heerlijke lunches, heidagen, jubileatoffe events, pizzasessies, het prachtige uitzicht bowl-avondjes, producties, de pont, teamuitjes en  borrels missen! 

0