Blog

3 creatieve manieren om Instagram te gebruiken-0
5 april 2018

3 creatieve manieren om Instagram te gebruiken

Instagram, ik houd ervan. <3 Het is hét social platform om je creativiteit de vrije loop te laten gaan. Als individu, maar zeker ook als merk. Kijk mee naar 3 accounts die snappen hoe het moet.

1. INSTAGRAM JAARVERSLAG

Om maar meteen goed te beginnen, trap ik af met werk van SOCIAL.INC. ABN AMRO vroeg ons naar een verrassende manier om vijf hoogtepunten uit het jaarverslag te presenteren op social media. Dat hebben ze geweten ook! Met visuals en korte video’s werd een Instagram grid gecreëerd. Hieronder zie je er een stukje van:

 

ABN AMRO JAARVERSLAG 2017 INSTAGRAM SOCIAL.INC BLOG

Hiermee werd ABN AMRO de eerste bank die zijn jaarverslag via Instagram deelde. Best tof, non?

Zoek je nog meer inspiratie met instagrids? Check ook onze kunstwerkjes op het account van Siemens

2. BONUSAANBIEDINGEN IN STORIES

Werken aan het Albert Heijn Instagram account maakt ons heel ‘Appie’! Elke week kunnen wij onze lol op met geweldige foto’s waar Albert Heijn in getagd wordt. Ook valt er veel moois te maken van bijvoorbeeld Allerhande recepten en de toffe eigen merken van Appie.

Wat je misschien niet zou verwachten is dat Instagram Stories een perfecte manier zijn om jongeren te interesseren voor de Bonus aanbiedingen. Hen bereiken we beter via Instagram dan via de papieren folder. Daarom maken we elke week een grappige story waarin de producten die in de bonus zijn tot leven komen. Wat dacht je van Tinderende Smoothies, Trotse Tomaatjes, Pitloze Druiven die niet vooruit te branden zijn of ha-ha-ha-tissues? Gemiddeld 10.000 kijkers kijken elke week mee. Hieronder een voorbeeld:

3. THE POWER OF GIFS

Zelfde merk, totaal andere doelgroep. Vorige week vertelde Hidde al dat we hét bureau voor employee engagement zijn, en met Werken Bij Albert Heijn leveren we eens te meer dit bewijs. Plaatjes vullen misschien geen vakken, maar een Instagramkanaal voor jonge medewerkers vullen is een vak apart. Door herkenbare winkel-momenten te mixen met ‘pop culture’ spreken we (toekomstige) werknemers aan als geen ander. Kijk maar eens naar die enorme berg aan engagement per post op het Werken bij Albert Heijn Account.

➡ Natuurlijk nog een bonustip, want ook wij laten ons graag inspireren door tof werk. Kennen jullie het account van Pablo al??
➡ Nog niet klaar met Instagram? Klik hier voor accounts die er misschien wat vreemd uit zien, maar net zo lekker smaken.
➡ Enne: je weet ons te vinden hè, wanneer je op Instagram iets tofs wil met je merk!

Bart Delwig

digital content producer

0