Blog

7 jaar Social Inc.-0
8 July 2016

7 jaar Social Inc.

Soms is het goed om stil te staan bij het nu. Vandaag is zo’n dag. 7 jaar Social Inc. Wauw! 7 jaar hart, ziel en zaligheid. Bloed, zweet en tranen. En vooral: 7 jaar passie, innovatie en plezier. Omdat we als bureau ook graag vooruit kijken, 7 voorspellingen van 7 Inc.-ers over de komende 7 jaar. Enjoy!

 

Jolante

Of ik een voorspelling wil doen voor de komende zeven jaar? Maar, maar, maar… dat is wel mega lang vooruit kijken zeg. Gek eigenlijk, dat dat als ‘lang’ voelt, want aan de andere kant heb ik helemaal niet het gevoel dat er al zeven jaar voorbij is sinds Social Inc. gestart is. OMG echt z e v e n jaar? Het was hysterisch leuk, ook gek, soms zelfs raar, heel uitdagend, best ook eens moeilijk, maar eigenlijk altijd ‘zin in!’. Op social media-gebied zijn er bizar veel ontwikkelingen geweest in die tijd en met Social Inc. zijn we daarmee ‘opgegroeid’ als het ware. Wat zeg ik? We hebben de kansen gepakt en daarom zijn we wie we zijn. Maar nu, wat doen we morgen, en overmorgen, over zeven jaar? Ik denk er vrij simpel over: precies hetzelfde wat we nu doen, met nog meer leuke, betrokken, nieuwsgierige, slimme mensen. We zullen namelijk altijd voorop lopen, dat zit in ons DNA. Daar staan we dus over zeven jaar. Vooraan.

 

Hidde

De komende 7 jaar gaan er steeds meer mensen uitloggen / off the grid. De continue drang om online te zijn, wat we de afgelopen jaren hebben gezien, gaat drastisch afnemen. Daarnaast zullen bedrijven, overheden, etc. steeds mondialer worden. Wat automatisch kan, zullen we steeds meer automatiseren, wat we kunnen uitbesteden gaan we uitbesteden. Dat geeft mensen meer ruimte om weer gewoon met elkaar bezig te zijn en ik denk ook dat die behoefte er meer gaat komen. Hoewel toegang tot de wereld via internet ons veel heeft gebracht, hebben we straks minder behoefte om 24/7 online en bereikbaar te zijn. Je ziet nu al bewegingen ontstaan. Mensen die bewust op zoek zijn naar plekken zonder bereik en phonestacking kennen we allemaal. Onderzoek laat ook zien dat smartphoneverslaving kan leiden tot depressie. Het is straks niet cool meer om de hele tijd met je neus in een scherm te zitten.

 

Sander

Lifestyle en behoefte van jongeren, dit is voor veel merken grijs gebied. Maar over zeven jaar zijn de jongeren van nu een belangrijke doelgroep voor merken en producten. Zij gaan onderdeel uitmaken van de werkende bevolking, maar kijken geen TV, luisteren geen radio en hebben ingebouwde ‘ad-blockers’, niet alleen in de browser maar ook offline. Dat roepen we nu allemaal, maar over zeven jaar, kijk jij dan nog (lineaire) TV? Browse jij nog zonder ad-blocker en zie jij nog abri’s? De huidige social media-consumptie van jongeren laat zien hoe de wereld verandert en loopt voor op wat ‘wij oudjes’ straks ook zullen doen.

Heel interessant om deze ontwikkelingen te blijven volgen en hoe we met onze content de juiste doelgroepen blijven bereiken via de juiste kanalen.

 

Sanne

Sjonge, in zeven jaar is er zoveel gebeurd! In 2009 maakten we Facebookplannetjes of trainden we een webcaremedewerker. Inmiddels is social een hot topic in de RvB meetings bij onze klanten en hebben zij zelf ook een social media team aan boord. Onze diensten passen we aan op trends in media en tech en op ontwikkelingen bij klanten. Bijna niemand bij Social Inc. doet nog hetzelfde werk als het werk waar ze ooit voor zijn aangenomen. Zoals Jolante ook benoemt; ik hoop dat we over zeven jaar nog steeds voorop lopen!

Terwijl de diensten veranderen, blijft onze visie hetzelfde: ‘uitdagingen van morgen vragen om hechte relaties met de klant van vandaag’. Content en campagnes waar de klant van onze klant niks aan heeft, daar beginnen we niet aan. Met veel van onze klanten werken we al jaren samen. We voelen ons collega’s, kennen hun markt, hun klanten en de relevante netwerken door en door. Ik verwacht dat de meerwaarde van Social Inc. de komende jaren – naast het maken van kick ass content en campagnes – zit op de toepassingen van data, (influencer)netwerken en mooie samenwerkingsverbanden tussen o.a. corporates, start-ups en NGO’s. Als we ons werk goed doen, dan mogen onze klanten zich over zeven jaar terecht de meest geliefde merken van Nederland noemen. Oh hold on, dan is Social Inc. natuurlijk internationaal: ter wereld! Misschien wint een van onze klanten wel een Nobelprijs!

 

Gaby

Tv zal niet meer bestaan. Ik voorspel een volledige verschuiving van tv naar online. De rol van tv verandert nu al heel erg en ik denk dat die trend zich voort gaat zetten. De generatie die nu opgroeit kijkt al bijna geen tv meer, maar kijkt programma’s waar en wanneer zij dat willen. Videocontent wordt niet meer specifiek voor televisie gemaakt, maar voor online kijkers. Je ziet dat nu met bijvoorbeeld #boos van BNN. Had het goed gedaan op televisie, maar is volledig gemaakt voor online verspreiding.

 

Emile

Alles en iedereen wordt connected en daarmee ook social. Nu proberen we nog naarstig om oude gebruiken in deze nieuwe wereld te proppen. Denk aan online ads en televisiecommercials die je eindeloos achtervolgen, de manier waarop we met ‘de consument’ communiceren en denken in termen als bereik en GRP’s. Dankzij technologie is een tijdperk aangebroken waarin we niet meer in doelgroepen hoeven te denken, maar het gewoon kunnen hebben over mensen. Bedrijven – of beter nog: de mensen achter deze bedrijven – komen 1-op-1 in contact met hun klanten en andersom. Hoe groot een bedrijf ook is, hierdoor ontstaat de mogelijkheid om klanten weer net zo goed te kennen als de bakker op de hoek dat vroeger deed. Met dezelfde persoonlijke behandeling, dezelfde wederzijdse afhankelijkheid en dezelfde verantwoordelijkheid. Dat geldt overigens niet alleen voor het bedrijfsleven, ook voor bijvoorbeeld bestuur en overheid. Ook al wordt het even omschakelen en omdenken, we gaan vast en zeker zeven mooie en interessante jaren tegemoet!

 

Sonja

Over 7 jaar zijn we altijd een week voor een deadline klaar. Werken we voor Tesla en moeten we – research hè – allen Tesla rijden. Hebben we methodieken en tools waardoor we samen met klanten veel dichter op het resultaat kunnen zitten, data driven, met veel meer directe invloed op het resultaat van een strategie of aanpak.

Over 7 jaar zitten we nog steeds in Amsterdam (Noord), dan het financiële hart van de wereld. Daarnaast ook in New York, Warschau, London en uiteraard op Ibiza waar we een zomerhuis met zwembad kantoor hebben om samen met klanten te brainstormen. 😉

Over 7 jaar schrijven we geen teksten maar plaatsen we enkel GIF-jes

Over 7 jaar doen we naast de meer commerciële trajecten nog enkele innovatieve, maatschappelijke projecten die de wereld structureel mooier en beter maken. Het zou me niet verbazen als we dat juist samen met onze klanten doen – marketing wordt steeds minder reclamisch en steeds betekenisvoller.

Over 7 jaar werken we hopelijk nog steeds met dezelfde te gekke Social Inc.-ers, klanten, relaties, interimmers en freelancers. Met jullie dus, leuke lezers!

 

lofya

Sonja Loth

director

2


1 Reactie

  1. Reply

    Petra Fisher

    8 July 2016

    Leuke voorspellingen allemaal. Ben benieuwd of ze uitkomen. Voor nu sta ik aan de vooravond van een maand offline. Zei ik dat? Tot 4 jaar geleden lukte dat nog prima. Tijdens de lange reis 2 jaar geleden lukte het 2 weken. Dit jaar zet ik in op 2x per week 1 uur online. En dan nu snel naar de bank om de krant te lezen (ik heb zo een papieren versie die elke ochtend op de mat valt). Verder ben ik fan van SocialInc. vanwege de geweldige kleur roze en het kantoor aan de goede kant van het IJ.


Laat een reactie achter.

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle verplichte velden zijn gemarkeerd met *