Blog

5 juni 2013

Twitter opent het Right-Time marketing tijdperk

In slechts 7 jaar veranderde Twitter de wereld van communicatie. En de komende jaren heeft Twitter nog meer voor ons in petto. Tony Wang, general manager van Twitter UK was spreker en onze gast tijdens “Social Stories aan het IJ”. Ik sprak met hem over de toekomstplannen van Twitter:

VIMEO TOEVOEGEN

Twitter marketing is here to stay!

Twitter heeft marketeers al vele nieuwe en spannende ontwikkelingen gebracht. De mogelijkheid om rechtstreeks in contact te staan met klanten en doelgroepen. Inzichten in trends en de voorkeuren van consumenten. Directe feedback op content. Merken die waardevolle, relevante verhalen en content distribueren krijgen een aandachtig en betrokken publiek. Hun boodschappen worden op ongekende schaal verspreid met de pure kracht van Word of Mouth.

Relevantie is alles

Relevantie wint het met gemak van de grote (media)budgetten. Omdat Twitter primair mobiel wordt gebruikt (gemiddeld is 60% van het Twitter gebruik mobiel) is het altijd en overal aanwezig in ons leven. De nieuwste mogelijkheden van Twitter, impliceren een toekomst waarin marketeers 24/7 relevantie kunnen bieden aan doelgroepen. Niet op elk moment, maar op het relevante moment. De juiste content voor de juiste mensen. Van ‘Real-Time’ naar ‘Right-Time’ marketing.

Right-Time marketing

Oreo wist right-time marketing te benutten door tijdens de blackout gedurende de Super Bowl in te haken met een ultra relevante tweet. Die tweet kreeg meer aandacht dan de duurst betaalde spotjes van het jaar. Met de nieuw gelanceerde Lead Generation Cards, kunnen ‘momenten’ nog beter benut worden. Automerken kunnen tijdens Top Gear een tweet plaatsen met een Call2Action button om een proefrit aan te bieden. Right-Time marketing.

Merkassociatie, merk voorkeur en aankoop intentie

Nielsen onderzocht recent het effect van promoted tweets. De merkassociatie verhoogde met 22% procent bij consumenten die de tweet bekeken. Bij de consumenten die ook op de promoted tweet klikten werd een gemiddelde groei in merk voorkeur van 30% gemeten. Aankoop intentie groeide in dat geval met 52%.

De belofte van Twitter

Er zijn slechts 140 karakters om consumenten te boeien en tot actie om te zetten. In zes seconden moet je in staat zijn je boodschap te verbeelden met Vine. Daarmee dwingt Twitter merken om to the point en creatief te zijn. Nu biedt Twitter merken de mogelijkheid om ultiem relevant te zijn Nieuwe ontwikkelingen zoals Twitter TV, Twitter Lead Generation Cards, Vine en keyword targeting geven aan dat we nog maar aan het begin staan van de Right-Time marketing belofte.

0
Sonja Loth

director



0 Reacties


Laat een reactie achter.

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle verplichte velden zijn gemarkeerd met *