#CHANGE - Van social media naar social business

| nieuws

Op 1 oktober van 13:30 tot 18:00 organiseert social business bureau Social Inc. het event #CHANGE. Wat is (g)een social business? Hebben bedrijven wel lef voor transformatie naar een echte social business organisatie? Welke rol speelt C-level daarbij? Wat kunnen corporates leren van start-ups? Waar stopt social media en start de echte bijdrage aan bedrijfsdoelen? Laat je inspireren door keynotesprekers met best social business practices van o.a. KPN, IBM, FrieslandCampina en Startupbootcamp (door Ruud Hendriks).


 

Wat is social business

Een social business organisatie verbindt vanuit een integrale visie en strategie medewerkers, klanten en stakeholders met elkaar. Zij realiseert business impact door het systematisch ontwikkelen, ontsluiten en delen van content en informatie door de inzet van social media.

Business impact wil zeggen: hogere klanttevredenheid en meer klantkennis, innovatie (snelheid en efficiëntie), empowered medewerkers, lagere operating costs, hogere efficiency, en/of snellere time-to-market.

#CHANGE Programma


Ronnie Overgoor Opening dagvoorzitter & mediaondernemer, Ronnie Overgoor

Sonja Loth, directeur Social Inc. -

KEYNOTE 'Social Business, connecting the dots' over de relevantie van social business en over de eerste insights over de stand van zaken van onderzoek 'Social Business Now!' in Nederland.

Frank van den Berk, Manager Social media team FrieslandCampina -

KEYNOTE over wat de impact is op een internationale organisatie als FrieslandCampina bij het integreren van social media in de bestaande structuur.

Ruud Hendriks, mediaondernemer en co-founder Startupbootcamp Amsterdam en Startupbootcamp Global  -

KEYNOTE over het succes van Startupbootcamp, accelerator voor global startups en wat corporates kunnen leren van deze startups.

Sebastiaan van Rijnsoever, Directeur Social media KPN -

CASE over hoe KPN door middel van een succesvolle app voor medewerkers de klanttevredenheid bevordert.

Liselore Ammerlaan,  Lead Social Business IBM Global Business Services -

KEYNOTE 'We willen wel anders, maar kunnen we ook?` In deze sessie geeft IBM een doorkijk over de valkuilen en opportunities die bedrijven op hun pad krijgen in hun proces naar  het worden van  een social business.



 

Discussieer mee!

Praat voor, tijdens en na het #CHANGE event mee op Twitter en Facebook en gebruik de hashtags #CHANGE en #socialstories.

Meld je aan!

Deelnemen aan het #CHANGE event?  Aanmelden kan via Eventbrite.
Voor vragen en opmerkingen over #CHANGE, event@socialinc.nl of tel. 020 68 11 534

Vorige Social Inc. event #Fail

In het kader van de Social Inc. event reeks #socialstories een video impressie van het seminar #Fail (2012) over online reputatiemanagement:

#fail en andere kansen voor je online reputatie from socialinc on Vimeo.

Reacties