Blog

22 juli 2013

Case: Hi Twitterrap actie = #geslaagd

Op 13 juni kregen ruim 207.000 middelbare scholieren te horen of zij al dan niet geslaagd waren voor hun eindexamen. Verwacht werd dat zij net als vorig jaar hun awesomeness zouden uitschreeuwen op sociale media. En ja, ook dit jaar was #geslaagd binnen no-time trending topic.

#geslaagdgrafiek_0

Een geslaagde actie van Hi

Hi bedacht een sympathieke actie waarmee de geslaagden op een ludieke wijze werden gefeliciteerd op Twitter. Op 13 juni werden knuffelrappers Mr. Polska & Ronnie Flex uitgenodigd om in te haken op zoveel mogelijk #geslaagd tweets met een geïmproviseerde live Twitter rap. Een uniek concept dat nog nooit eerder is vertoond in Nederland. De raps werden geüpload op YouTube en direct getweet naar de geslaagden die daarmee een gepersonaliseerde eindexamencadeau kregen om nooit te vergeten. Mr. Polska en Ronnie Flex hebben in totaal 59 persoonlijke raps gemaakt die veelvuldig zijn gedeeld op sociale media. Door relevante content aan te bieden die het hart van de doelgroep raakt en het benaderen van de juiste influentials heeft Hi hiermee ruim 12% van de berichten geclaimd rondom #geslaagd.

#geslaagdconversaties_0

#geslaagd

Opvallend is dat slechts 16% van de berichten afkomstig is van de eigen kanalen van Hi. Ruim 84% van de berichten is buzz rondom deze actie. Hi weet als jongerenmerk exact wat jongeren beweegt. De social savvy doelgroep is non-stop aan het tweeten, posten en appen op hun smartphone. De combinatie met deze rappers sluit bovendien naadloos aan bij het imago. Een sympathieke actie met een bijzonder mooi resultaat!

#geslaagdbuzz

Check hieronder de case video

0
Hidde Tuinstra

sr. creative



0 Reacties


Laat een reactie achter.

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle verplichte velden zijn gemarkeerd met *